სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
ლალი გვიშიანი
|
|
|
ცაგერი
|
|
|
ლასურიაშის საჯარო სკოლა
|
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის
დასახელება
|
||
თოჯინების
თეატრი
|
||
თემის შინაარსი
|
||
სასკოლო თოჯინების თეატრის შექმნა. თოჯინების დამზადებაში და დეკორაციების შექმნაში უშვალოდ მოსწავლეები მიიღებენ
მონაწილეობას. საშუალება ექნებათ იყვნენ სცენარისტები,შეარჩევენ სპექტაკლისათვის
ზღაპარს, გაკეთდება რეკლამისთვის ბროშურისა და გაზეთის შაბლონები, მოსწავლეები
ეზიარებიან ხელოვნებას, ისწავლიან მხატვრულ კითხვას, ისაუბრობენ ლიტერატურული
გამართული ენით.
|
||
საგანი
|
||
მუსიკა.
|
||
დონე/კლასი
|
||
საშუალო
საფეხური: მე-7 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
6 კვირა.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
მუს: IV. 3.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს და გადმოსცეს მისთვის საინტერესო
განწყობილება,სიუჟეტი,თემა.
მუს:IV.5. მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
მუს:IV.6 მოსწავლეს შეუძლია
ჯგუფებში მუშაობა, ისმენს და იგებს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილ სცენარს.
მცირე ზომის ტექსტებში
გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას, კითხულობენ მხატვრულად, მოსწავლე მონაწილეობს
სხვადასხვა სახის ღონისძიებებში.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რომელი თეატრალური სპექტაკლი გინახავთ?
როგორი წარმოდგენა გაქვთ თოჯინების თეატრზე?
|
|
თემატური კითხვები
|
რატომ არის
მნიშვნელოვანი თოჯინების თეატრი მოზარდებისათვის?
რას გვასწავლის
თოჯინების თეატრი?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რომელი
თეატრალური წარმოდგენა მოგწონთ და რატომ?
საიდან და როდის
დაარსდა თოჯინების თეატრი?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
წინარე ცოდნის დასადგენად
ვიყენებ ვმვ რუბრიკას. განმავითარებელ შეფასებას, ბროშურის
,გაზეთის,პრეზენტაციის შეფასების ჩეკლისტებს.პროექტის დაგეგმვისას ვიყენებ გზამკვლევს, რომელშიც გაწერილია
ინდივიდუალური პასუხისმგებლობები, თვითშეფასება, მასწავლებლის შეფასება. შეფასების დაგეგმის ცხრილი, დროში
გაწერილი შეფასების გეგმა, კოლაბორაციული შეფასება
პროექტის შეფასება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარჩ-ვევები:
შემოქმედებითობა, პრობლემის გადაჭრა,
კვლევა , თანამშრომლობა, პასუხისმგებლობა, ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევების ცოდნა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შევხვდები
მოსწავლეებს,ვაძლევ სქემას ვმვ
, ურიგებ ინდივიდუალურად რათა დამეხმაროს მოსწავლეების წინარე ცოდნის
დადგენაში,გამოვავლენ მოსწავლეთა არასწორ
წარმოდგენებს განმავითარებელი შეფასებით და დაუსახავ სწორ მიმართულებებს.
მოსწავლეთა
საჭიროებიდან გამომდინარე ვაფასებ მათ მუშაობას.თუ როგორ უნდა გავაგრძელო თემაზე
მუშაობა.
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მოსწავლეებმა
უნდა გაიაზრონ პროექტის მოლოდინები, სასწავლო მიზნები და პროექტის შეფასების
კრიტერიუმები.
ვხვდები მოსწავლეებს და ვაყალიბებ ჯგუფებს გათამაშების მეთოდით. პასტელების ჯადოქრობა
მოსწავლეები გამოიყენებენ პასტელებს ან
მარკერებს ან სხვა საშუალებებს, რომ დააწყვილონ ფერები ან ფერთა ჯგუფი,
როდესაც
მოსწავლეები იპოვიან თავიათ ფერების მქონე პარტნიორს, ისინი იწყებენ აქტივობაზე
მუშაობას.
შესაძლებლობის მიხედვით ვიყენებ
დიფერენცირებული სწავლების მეთოდს.
სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლეებს
დაურიგებ ბროშურების და გაზეთების შაბლონებს, შევავსებინებ სამუშაო
ფურცლებს
სიუჟეტის შესახებ ეს მათ გაუადვილებს და გაუმარტივებს პერსონაჟებისა და
მოქმედებების დამახსოვრებას.
არა ქართულენოვან მოსწავლეებს დაურიგებ
სცენარის ტექსტს,რომელიც მათ მშობლიურ ენაზეა ნათარგმნი, განვასახიერებინებ
ერთ-ერთ პერსონაჟს განასახიეროს მშობლიურ ენაზე.
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეს
მივცემ რთულ დავალებებს,წავახალისებ რათა სიღრმისეულად შეისწავლონ ყველა საკითხი
. რთული პრობლემის კრეატიულ გადაწყვეტილებას მიაგნოს.
დავავალებ ჯგუფებს:
I ჯგუფს- - შეარჩიონ სცენარი
II ჯგუფს--გააკეთონ
ბროშურების და გაზეთის შაბლონი
II ჯგუფს--დაევალოს
თოჯინების გაკეთება.
III ჯგუფს-- დეკორაციების
გაკეთება, მუსიკის შერჩევა.
IV
ჯგუფს---პრეზენტაციის გაკეთება,
შეფასება.
მოსწავლეებმა უნდა
გიაზრონ პროექტის სასწავლო მოლოდინები და პროექტის შეფასების კრიტერიუმები,მოსწავლეებს
ვსთხოვ თანაკლასელთა უკუკავშირის ფორმა გამოიყენონ,შეფასების დასაფიქსირებლად,ეს
მათ პროექტის დახვეწაში გამოადგება.
მოსწავლეებს დავავალებ ინტერნეტით
მოიძიონ ინფორმაცია თეატრის შესახებ, საიდან და როდის დაარსდა თოჯინების თეატრი,
მოეწონათ თუ არა თეატრისათვის შერჩეული სცენარი ,,წითელქუდა’’ დაამყარონ კომუნიკაცია, გაუცვალონ ინფორმაციები
ჯგუფებმა ერთმანეთს, თავიანთი ნააზრევი დააფიქსირონ დღიურში,განიხილონ ყველა
საკითხი სათითაოდ.
ბროშურებს და გაზეთის შაბლონებს
გამოვიყენებ რეკლამისათვის, საზოგადოების ინფორმირებისათვის.
თითოეული
ჯგუფის ნამუშევარს გაუკეთებ შეფასებას ცალ-ცალკე. მოსწავლეებთან ერთად განვიხილავ, რამდენად
სწორადაა შერჩეული ბროშურის
დასათაურება, თემატიკა, ლიტერატურა, არგუმენტაცია უნდა იყოს
დამაჯერებელი,ფაქტობრიბვი მასალით გამყარებული, უნდა იპყრობდეს საზოგადოების
ინტერესს.გამოიყენა თუ არა ინტერნეტით მოპოვებული მასალები.
გამოყენებული
წყაროები უნდა იყოს სანდო , დაცული უნდა იყოს საავტორო, ეთიკური და
სამართლებრივი ნორმები, მითითებული უნდა იყოსგამოყენებული წიგნი, ჟურნალი,
სტატია და ა.შ. ახერხებდეს რეკლამირებას, როგორც სკოლის ფარგლებში ასევე ფართო
საზოგადოებაში.
პროექტის განმავლობაში
მოსწავლეებს ვაკეთებიმებ დროულ რეფლექსიას, რათა დაფიქრდნენ თავიანთ სწავლის პროცესზე
პროექტის მიმდინარეობის პროცესში ვიყენებ დროში გაწერილ შეფასების გეგმას,
ვამოწმებ ,თუ როგორ შეიმუშავეს მოსწავლეებმა კვლევის სწორი მიმართულება
როგორიამათი ჩართულობა.
პროექტის მიმდინარეობის დროს ხშირად ვიყენებ
მიმართულების მიმცემ საკვანძო შეკითხვებს ,რათა
მოსწავლეებმა აქცენტი გააკეთონ მნიშვნელოვან საკითხებზე.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები
იყენებენ ტექნოლოგიებს ,მნიშვნელოვან ცნებებზე ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
მოსწავლეებმა წარმოადგინეს
თავიანთი პროექტის სამოქმედო გეგმა : გამზადებული
სცენარი,სასცენო დეკორაციები,
გაკეთებული თოჯინები, გაიმართა თოჯინების
თეატრის ჩვენება.
პროექტის დასრულების შემდეგ ვხვდები
მოსწავლეებს ვახდენ შეფასებას სპეციალური შეფასების რუბრიკთ,
პროექტის
დასრულების შემდეგ ვახდენ მასალის გაგების და ამა თუ იმ უნარჩვევების ათვისების
ხარისხის შემოწმებას სტანდარტთან შესაბამისობაში.
შემაჯამებელი შეფასებისაგან
მიღებულ ინფორმაციას, ვიყენებ მომავალი სასწავლო ღონისძიების დაგეგმაში.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
·
დაურიგებ ბროშურების და გაზეთების
შაბლონებს, შევავსებინებ სამუშაო ფურცლებს სიუჟეტის შესახებ, ეს მათ
პერსონაჟების და მოქმედების დამახსოვრებას განუმარტავს.
დავრთოთ ნება აირჩიოს საბოლოო პროექტზე მუშაობის მეთოდი და
საშუალებები.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
·
მიეცეს რთული დავალებები, წავახალისებ რათა სიღრმისეულად შეისწავლოს
ყველა საკითხი და რთილი პრობლემების კრეატიულ გადაწყვეტილებას მიაგნოს.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
wikipedia.org
თავისუფალი
ქართულენოვანი ენციკლოპედია
ინფორმაცია
თეატრის შესახებ
google.ge
kids.ge
ლექსი
: იმერი ხარაძე,,ჩემი
ცელქი თოჯინა“
მუსიკის
სახელმძღვანელო ავტორი მაია ოთიაშვილი , გამომცემლობა
წყაროსთვალი
|
ინვენტარი/მასალები
|
დეკორაციებისათვის:
ფარდები,ხის მასალა, ფერადი ფურცლები,მარკერები,მუყაოს ქაღალდები,ხის სტეპლერი.
თოჯინები. კომპიუტერი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
www.google.ge
თოჯინების
სურათები
www.google.ge
ინფორმაცია
თოჯინების კოლექციონერზე ციზიან იანი
facebook.com
|
სხვა რესურსები
|
მოწვეული სტუმრები. მოსწავლეები სხვა
ჯგუფებიდან, მშობლები , მასწავლებლები.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий